Yoga

Omwille van de verstrengde maatregelen gaat de lessenreeks tussen de herfst- en kerstvakantie volledig online door. 

lessenreeks 1: Schouders en rug

versterkende Hatha houdingen.

In deze les starten we met de Backmitra (indien je dit niet hebt, geen probleem met een opgerolde handdoek kan je de oefeningen meedoen). Door de BackMitra® te gebruiken begin je druk uit te oefenen op plaatsen van de wervelkolom waar er een excessieve kromming is. Door dit regelmatig te doen zullen de wervels naar een nieuwe -beter uitgelijnde- positie bewegen en krijgen onderliggende spiergroepen de kans te ontspannen. Na enige tijd blijft de wervelkolom steeds langer in de nieuwe positie en keert je rug naar zijn natuurlijke gezonde toestand terug.

Vervolgens doen we versterkende poses die we even aanhouden. Hierdoor versterken onze spieren, werk je op je cardio en kan je eveneens aandacht besteden aan de juiste alignement.

We eindigen met enkele relaxerende houdingen, met aandacht voor de ademhaling en ontspanning. Kortom: de perfecte start van de week!

Maandag 9/11, 16/11, 23/11, 30/11, 7/12 en 14/12 (20u30)

Lessenreeks 2: Yogaflow + stretching

In deze les gaan we dynamischer van start. We maken onze spieren zacht warmer. Hierdoor versoepelen we het lichaam en kan je heerlijk genieten van een yogaflow. Uiteraard zijn ook deze houdingen spierversterkend. Een yogaflow helpt om los te laten, te genieten van de beweging van het lichaam. We maken ruimte om te stretchen, te ademen en eindigen met relaxatie.

Woensdag 11/11 en 18/11 - donderdag 26/11, 3/12, 10/12 en 17/12 (20u30) 


Prijzen:

1 lessenreeks=> 42 euro voor de 6 lessen

2 lessenreeksen => 70 euro voor de 12 lessen

Waar:

Bij je thuis. Je krijgt voor aanvang van elke les een link in je mailbox toegezonden. Wat heb je nodig? Je mat, kussen, een backmitra of een handdoekrol. 

 


Hatha - inspired yoga + BackMitra

Voor wie?

Deze vorm van yoga is toegankelijk voor iedereen: zowel voor absolute beginners als voor gevorderden. Zin om te bewegen en tegelijk ruimte te maken voor ontspanning? Dan ben je hier op de juiste plaats

Asana's

Door de houdingen stretchen en strekken we onze spieren. De asana's (houdingen) die we uitoefenen hebben een positieve invloed op je uithoudingsvermogen, je lenigheid, je gevoel voor evenwicht en vitaliteit. Je traint daarbij ook aandacht en alertheid doordat je je telkens weer concentreert op de juiste beweging en het aannemen van de houdingen. De houdingen kunnen statisch of dynamisch (flow) zijn. In elke pose wordt aandacht besteed aan een correcte alignement (uitlijning van de wervelkolom).

BackMitra® wat?

De BackMitra® heeft bewezen een grote hulp te zijn om rugpijn, schouderpijn en nekpijn te voorkomen en verlichten. Door de BackMitra® te gebruiken oefen je druk uit op plaatsen van de wervelkolom waar er door stress, gespannen spieren of gewoontehoudingen een kromming is. Door dit regelmatig te doen zullen de wervels naar een nieuwe -beter uitgelijnde- positie bewegen en krijgen onderliggende spiergroepen de kans te ontspannen. Na enige tijd blijft de wervelkolom steeds langer in de nieuwe positie en keert je rug naar zijn natuurlijke gezonde toestand terug. Regelmatig zullen we de les starten met enkele oefeningen op de BackMitra®.

Ontspanning

We eindigen elke les met heerlijke ontspanning.