Yoga


Bewegen, buitenlucht en zelfzorg zijn basiselementen, zowel voor onze mentale als voor de fysieke gezondheid. Het belang van onze immuniteit staat buiten kijf. Yoga past volledig in dat plaatje. Het woord "Yoga" komt trouwens van het woord "juk", wat verenigen, beheersen, herboren betekent. Daarbij komt dat we in yoga, naast de houdingen (asana's), ook aandacht hebben voor ademhaling (pranayama) en focus. Dat deze drie elementen een positieve uitwerking hebben, is ondertussen geen discussiepunt meer. Het (voor)oordeel of idee dat wie yoga doet leviteert, uren aan een stuk mediteert in lotushouding of ontbijt terwijl de benen achter de oren geplooid zijn, is ondertussen voorbijgestreefd. Yoga heeft zijn weg gevonden in onze maatschappij en heeft zijn voordelen meer dan bewezen. Het is trouwens heel erg aanvullend en complementair aan andere sporten.

Laten we dat uurtje yoga, dat uurtje me - time, dat uurtje zelfzorg dus verder implementeren.

Maandagavond

Je kan inschrijven voor een reeks van 8 lessen op maandagavond. Er zijn 2 groepen:

  • Groep 1: 19u - 20u
  • Groep 2: 20u30 - 21u30 ( volzet) --> deze les kan je wel nog online volgen via ZOOM. Meer info stuur hiervoor gerust een mailtje naar Joke. 

Zondagochtend

Elke laatste zondag van de maand organiseren we een zondagles van anderhalf uur. Reserveer alvast je plekje voor september en oktober.

  • Zondag 27 september
  • Zondag 25 oktober

Waarom geen drop in classes meer?.

Na veel wikken en wegen hebben we besloten om met een vaste reeks en dus ook een vaste groep te werken. Dit omwille van de COVID maatregelen. Op die manier werken we met een vaste sportbubbel en kunnen we meer veiligheid garanderen. Om dezelfde reden reduceren we het aantal matjes tot 8 per groep.

De huidige afspraken blijven gelden:

  • Ben je ziek? Verzorg jezelf en blijf thuis
  • Je draagt een masker bij binnen - en buitenkomen. Op je matje mag je het masker uitdoen.
  • Indien het weer het toelaat gaan de lessen buiten door
  • Reinig je handen voor de les
  • Matjes van de zaal mogen gebruikt worden, maar ontsmet deze dan goed vooraf EN na de les. Gebruik gerust je eigen matje indien je dit hebt en je je hier comfortabeler bij voelt. .
  • Neem een handdoek mee indien je gebruik wil maken van de bolster.

Prijzen en data

De maandaglessen kosten 12 euro per les. Je schrijft je in voor de reeks van 8 lessen (96 euro).

Data: 7/09, 14/09, 21/09, 28/09, 5/10, 12/10, 19/10, 26/10

De zondaglessen kosten 15 euro per les. Je kan je inschrijven per losse les (gezien er drie weken tussen zit en we dus minder overdracht kunnen doen van bubbel naar bubbel)

Data sept en okt: 27/09 en 25/10

Hoe inschrijven?

Een mailtje naar mij will do the tric. Je hoeft dus niet meer via doctoranytime te registreren.

Je schrijft het bedrag over met vermelding van je naam naar

Joke Vanhamme

Yoga & Coaching

BE84 3631 8669 7859

Ander aanbod?

Wil je graag een priveles, iets organiseren voor je team of bedrijf of yoga met je vrienden in de tuin doen? Dan werk ik graag met jou een aanbod op maat uit. 



Hatha - inspired yoga + BackMitra

Voor wie?

Deze vorm van yoga is toegankelijk voor iedereen: zowel voor absolute beginners als voor gevorderden. Zin om te bewegen en tegelijk ruimte te maken voor ontspanning? Dan ben je hier op de juiste plaats !

Asana's

Door de houdingen stretchen en strekken we onze spieren. De asana's (houdingen) die we uitoefenen hebben een positieve invloed op je uithoudingsvermogen, je lenigheid, je gevoel voor evenwicht en vitaliteit. Je traint daarbij ook aandacht en alertheid doordat je je telkens weer concentreert op de juiste beweging en het aannemen van de houdingen. De houdingen kunnen statisch of dynamisch (flow) zijn. In elke pose wordt aandacht besteed aan een correcte alignement (uitlijning van de wervelkolom).

BackMitra® wat?

De BackMitra® heeft bewezen een grote hulp te zijn om rugpijn, schouderpijn en nekpijn te voorkomen en verlichten. Door de BackMitra® te gebruiken oefen je druk uit op plaatsen van de wervelkolom waar er door stress, gespannen spieren of gewoontehoudingen een kromming is. Door dit regelmatig te doen zullen de wervels naar een nieuwe -beter uitgelijnde- positie bewegen en krijgen onderliggende spiergroepen de kans te ontspannen. Na enige tijd blijft de wervelkolom steeds langer in de nieuwe positie en keert je rug naar zijn natuurlijke gezonde toestand terug. Regelmatig zullen we de les starten met enkele oefeningen op de BackMitra®.

Ontspanning

We eindigen elke les met heerlijke ontspanning.