Yoga


Omwille van de coranamaatregelen werken we met een aangepast aanbod.

- zo kan u op donderdagavond om 20u deelnemen aan onze online "Blijf in je kot" yogalessen. Meer info over dit aanbod vind je hier.

- op zondagochtend kan u ook deelnemen aan onze 'outdoor yoga'. . U bent om 10u welkom achteraan de praktijk ( we beschikken over een mooie, zonnige tuin) om - vanop een veilige afstand- elkaar opnieuw te ontmoeten en te genieten van een heuse yoga-buitensessie. Wie deze les liever thuis volgt kan zich ook inschrijven voor de online les die live zal uitgezonden worden.

- kostprijs online les: €7
- kostprijs outdoor les: € 12

- Deze zomer werken we naar goede gewoonte opnieuw met thema lessen. Via deze link kom je er alles over te weten! 


Enkele maatregelen mbt de outdoor lessen:

- gelieve jullie eigen materiaal te voorzien ( indien je hierover niet beschikt kan je steeds contact opnemen met Joke)

- gelieve niet binnen te gaan in de praktijk maar rechtstreeks door te stappen naar onze tuin

- voorzie zelf een drankje en voldoende kledij (tip: voorzie voldoende laagjes)

- tijdens het sporten zelf hoeft geen mondmasker te worden gedragen, er zal voldoende afstand gehouden worden. Het kan wel nuttig zijn om een mee te nemen zodat dit kan opgezet worden wanneer je extra ondersteuning in een pose nodig hebt.

Opdat we iedereen goed willen begeleiden werken we met kleine groepjes. Reserveer dus tijdig je matje! Wanneer er toch iets zou tussenkomen, gelieve minstens 24u op voorhand te annuleren.

- inschrijven voor de online lessen kan via onderstaande link

- inschrijven voor de outdoor lessen kan door een mailtje of berichtje te sturen naar Joke ( bij slecht weer kan je deelnemen aan de online versie)


Hatha - inspired yoga + BackMitra

Voor wie?

Deze vorm van yoga is toegankelijk voor iedereen: zowel voor absolute beginners als voor gevorderden. Zin om te bewegen en tegelijk ruimte te maken voor ontspanning? Dan ben je hier op de juiste plaats !

Asana's

Door de houdingen stretchen en strekken we onze spieren. De asana's (houdingen) die we uitoefenen hebben een positieve invloed op je uithoudingsvermogen, je lenigheid, je gevoel voor evenwicht en vitaliteit. Je traint daarbij ook aandacht en alertheid doordat je je telkens weer concentreert op de juiste beweging en het aannemen van de houdingen. De houdingen kunnen statisch of dynamisch (flow) zijn. In elke pose wordt aandacht besteed aan een correcte alignement (uitlijning van de wervelkolom).

BackMitra® wat?

De BackMitra® heeft bewezen een grote hulp te zijn om rugpijn, schouderpijn en nekpijn te voorkomen en verlichten. Door de BackMitra® te gebruiken oefen je druk uit op plaatsen van de wervelkolom waar er door stress, gespannen spieren of gewoontehoudingen een kromming is. Door dit regelmatig te doen zullen de wervels naar een nieuwe -beter uitgelijnde- positie bewegen en krijgen onderliggende spiergroepen de kans te ontspannen. Na enige tijd blijft de wervelkolom steeds langer in de nieuwe positie en keert je rug naar zijn natuurlijke gezonde toestand terug. Regelmatig zullen we de les starten met enkele oefeningen op de BackMitra®.

Ontspanning

We eindigen elke les met heerlijke ontspanning.